Σπασμένη Βίδα Ευθύνεται για Εκτροχιασμό Τρένου στο Όρεγκον
Τσαμούρης, οι Ειδικοί στις Βίδες©

Ένα σοβαρό σιδηροδρομικό ατύχημα συγκλόνισε το φαράγγι του ποταμού Κολούμπια, στο Όρεγκον των Ηνωμένων Πολιτειών, τον Ιούνιο του 2016. Μία αμαξοστοιχία της Union Pacific, φορτωμένη με εύφλεκτο αργό πετρέλαιο, εκτροχιάστηκε εξαιτίας μιας σπασμένης βίδας, με αποτέλεσμα τη διαρροή 158.987 λίτρων (42.000 γαλόνια) του επικίνδυνου φορτίου της. Η παρακείμενη πόλη του Μοσιέρ αναγκάστηκε να εκκενωθεί, καθώς ο κίνδυνος πυρκαγιάς και περαιτέρω καταστροφής ήταν υπαρκτός.

Σύμφωνα με την έκθεση που υπέβαλε η Union Pacific στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Σιδηροδρόμων, η αιτία του δυστυχήματος ήταν μια σπασμένη βίδα, η οποία είχε ως σκοπό να συγκρατεί τη σιδηροτροχιά στη θέση της. Παρά το γεγονός ότι η αμαξοστοιχία κινούνταν με ταχύτητα 42 χλμ/ώρα (26 μίλια/ώρα), εντός του επιτρεπόμενου ορίου των 48 χλμ/ώρα (30 μίλια/ώρα), η μοναδικού τύπου βίδα που χρησιμοποιείται στα καμπύλα τμήματα της γραμμής υπέστη θραύση.

Η Union Pacific, αντιδρώντας άμεσα, διεξήγαγε ελέγχους σε παρόμοιες βίδες κατά μήκος των 51.499 χιλιομέτρων (32.000 μίλια) των γραμμών της, σε 23 πολιτείες. Επιπλέον, προχώρησε στην αντικατάσταση των βιδών στην περιοχή του ατυχήματος με βίδες βαρέως τύπου και αύξησε τη συχνότητα των ελέγχων στο φαράγγι του ποταμού Κολούμπια από μία φορά κάθε 18 μήνες σε τέσσερις φορές ετησίως.

Αν και ο εκτροχιασμός δεν είχε ως συνέπεια κάποιον τραυματισμό, εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά τη μεταφορά αργού πετρελαίου μέσω των σιδηροδρόμων.

Η Τσαμούρης, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι βίδες στην ασφάλεια και την αξιοπιστία των συγκοινωνιακών υποδομών, δεσμεύεται για τα υψηλότερα πρότυπα.
Σπασμένη Βίδα Ευθύνεται για Εκτροχιασμό Τρένου στο Όρεγκον
Τσαμούρης, οι Ειδικοί στις Βίδες©

Ένα σοβαρό σιδηροδρομικό ατύχημα συγκλόνισε το φαράγγι του ποταμού Κολούμπια, στο Όρεγκον των Ηνωμένων Πολιτειών, τον Ιούνιο του 2016. Μία αμαξοστοιχία της Union Pacific, φορτωμένη με εύφλεκτο αργό πετρέλαιο, εκτροχιάστηκε εξαιτίας μιας σπασμένης βίδας, με αποτέλεσμα τη διαρροή 158.987 λίτρων (42.000 γαλόνια) του επικίνδυνου φορτίου της. Η παρακείμενη πόλη του Μοσιέρ αναγκάστηκε να εκκενωθεί, καθώς ο κίνδυνος πυρκαγιάς και περαιτέρω καταστροφής ήταν υπαρκτός.

Σύμφωνα με την έκθεση που υπέβαλε η Union Pacific στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Σιδηροδρόμων, η αιτία του δυστυχήματος ήταν μια σπασμένη βίδα, η οποία είχε ως σκοπό να συγκρατεί τη σιδηροτροχιά στη θέση της. Παρά το γεγονός ότι η αμαξοστοιχία κινούνταν με ταχύτητα 42 χλμ/ώρα (26 μίλια/ώρα), εντός του επιτρεπόμενου ορίου των 48 χλμ/ώρα (30 μίλια/ώρα), η μοναδικού τύπου βίδα που χρησιμοποιείται στα καμπύλα τμήματα της γραμμής υπέστη θραύση.

Η Union Pacific, αντιδρώντας άμεσα, διεξήγαγε ελέγχους σε παρόμοιες βίδες κατά μήκος των 51.499 χιλιομέτρων (32.000 μίλια) των γραμμών της, σε 23 πολιτείες. Επιπλέον, προχώρησε στην αντικατάσταση των βιδών στην περιοχή του ατυχήματος με βίδες βαρέως τύπου και αύξησε τη συχνότητα των ελέγχων στο φαράγγι του ποταμού Κολούμπια από μία φορά κάθε 18 μήνες σε τέσσερις φορές ετησίως.

Αν και ο εκτροχιασμός δεν είχε ως συνέπεια κάποιον τραυματισμό, εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά τη μεταφορά αργού πετρελαίου μέσω των σιδηροδρόμων.

Η Τσαμούρης, αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο που διαδραματίζουν οι βίδες στην ασφάλεια και την αξιοπιστία των συγκοινωνιακών υποδομών, δεσμεύεται για τα υψηλότερα πρότυπα.
Latest News